• Edukacja STEAM

      • Edukacja STEAM to nowoczesne podejście do nauczania, które integruje pięć kluczowych dziedzin: naukę (Science), technologię (Technology), inżynierię (Engineering), sztukę (Art) i matematykę (Mathematics).

        W modelu nauczania STEAM uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę z poszczególnych przedmiotów, ale także uczą się, jak zastosować ją w rzeczywistych sytuacjach. Projekty STEAM zachęcają do kreatywnego myślenia, rozwiązywania problemów i współpracy

        W naszej szkole SP73 edukacja STEAM odgrywa istotną rolę w kształtowaniu wszechstronnych umiejętności uczniów.

        grafika ozdobna

        Dlaczego edukacja STEAM jest ważna?

        Realizacja projektów w oparciu o edukację STEAM w naszej szkole jest kluczowa z kilku powodów:

        • Rozwija umiejętności XXI wieku: Uczniowie zdobywają umiejętności, które są niezbędne w dzisiejszym świecie, takie jak krytyczne myślenie, współpraca i innowacyjność.
        • Przygotowuje do przyszłości: Edukacja STEAM przygotowuje uczniów do przyszłych zawodów, które będą wymagały zaawansowanych umiejętności technicznych i kreatywnych.
        • Zachęca do nauki przez całe życie: Projekty STEAM inspirują uczniów do ciągłego poszukiwania wiedzy i rozwijania swoich pasji.

        grafika ozdobna

        Jak STEAM łączy różne dziedziny wiedzy i życia?

        1. Nauka (Science): Uczniowie zdobywają wiedzę z różnych dziedzin nauki, takich jak biologia, chemia, fizyka i ekologia. Uczą się, jak ją zastosować w praktyce, na przykład poprzez eksperymenty z roślinami, badanie reakcji chemicznych, obserwację zjawisk fizycznych czy analizę środowiska naturalnego.
        2. Technologia (Technology): Programowanie, tworzenie aplikacji i korzystanie z nowoczesnych narzędzi technologicznych to kluczowe elementy edukacji STEAM.
        3. Inżynieria (Engineering): poprzez projektowanie i budowanie różnych konstrukcji, np. mostów, domów, całych osiedli, modeli maszyn, pojazdów, a nawet prostych robotów, uczniowie poznają podstawy inżynierii. Uczą się, jak rozwiązywać problemy techniczne oraz jak ich projekty mogą działać w rzeczywistości.
        4. Sztuka (Art): Kreatywność jest kluczowym elementem edukacji STEAM. Uczniowie rozwijają swoje umiejętności artystyczne poprzez projekty, które łączą sztukę z technologią, takie jak tworzenie cyfrowych ilustracji, animacji, filmów. Pracują nad projektami, które łączą muzykę, literaturę i sztuki wizualne. 
        5. Matematyka (Mathematics): Matematyka jest fundamentem wielu projektów STEAM, pomagając uczniom w rozwiązywaniu problemów i analizie danych.

        Grażyna Chmielewska

      • Poznaj nasze projekty STEAM

      • W Szkole Podstawowej nr 73 wierzymy, że edukacja STEAM jest kluczem do wszechstronnego rozwoju naszych uczniów i przygotowania ich do wyzwań przyszłości.

        Zapraszamy do zapoznania się z naszymi projektami i inicjatywami, które realizujemy w ramach edukacji STEAM: 

        ODKRYJ ŚWIAT STEAM w SP73

  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • Copyright Szkoła Podstawowa nr 73       

    Wszelkie prawa zastrzeżone